logo

 

II. třída

K tématu: "Vánoční cinkání"
  • s dětmi si budeme povídat o Vánocích, o Ježíškovi, jak slavíme Vánoce
  • řekneme si, jaký dárek si přejeme pod stromeček
  • ve výtvarných aktivitách vyrobíme kapra
  • děti si vyplní grafomotorické listy
  • společně s rodiči prožijeme příjemné předvánoční odpoledne, připomeneme si vánoční zvyky a tradice, zazpíváme si vánoční koledy
  • budeme si užívat předvánoční pohodu, poslouchat a zpívat koledy a hrát si
BÁSNIČKA:

Až zazvoní zvoneček, rozsvítí se stromeček,
malý dárek rozbalte si a na všechny vzpomeňte si.
Pak vykročte rovným krokem
za tím krásným novým rokem.

K tématu: "S čerty nejsou žerty"
  • s dětmi si budeme povídat o tradici svatého Mikuláše, řekneme si, co je advent a adventní kalendář
  • ve výtvarných činnostech si vyrobíme čerta
  • děti vyplní pracovní listy - čert a anděl
  • na děti čeká spousta čertovských úkolů...
  • překonáme čertovskou překážkovou dráhu a zatančíme si na čertovské diskotéce
  • vydáme se na výlet na zámek Dolní Kounice ("Mikulášská"), kde se setkáme s čerty, anděly i Mikulášem
  • budeme určovat počet slabik ve slovech
  • zopakujeme si dny v týdnu a roční období
BÁSNIČKA:

Otvírejte čerti vrata
Otvírejte, čerti, vrata,
jdem se kouknout na čerťata,
čertí kluci, čertí holky
mají rádi černé vdolky,
je tu teplo, teplíčko,
je to peklo, peklíčko.

PÍSNIČKY:

Podívej se na oblohu
Zimní písnička

K tématu: "Svět je plný tvarů"
  • děti si zopakují a upevní znalosti o geometrických tvarech
  • budeme rozlišovat geometrické tvary také podle barvy a velikosti
  • z nastříhaných geometrických tvarů si děti podle své fantazie vytvoří hrad nebo zámek
  • budeme skládat tvary ze špejlí, z kaštanů...
  • zacvičíme si, protáhneme celé tělo a zahrajeme si pohybové hry
  • děti vyplní pracovní listy s tématem tvary
  • budeme hledat různé tvary venku i v místnosti
  • děti si složí skládačku - rozstříhaný kruh nebo čtverec
  • naučíme se písničky - "V jednom království", "Podívej se na oblohu"
BÁSNIČKA:

Nakreslíme oči. Čí? Pohádkové, kočičí.
Nosánek a tváře jako od cukráře.
Nakreslíme pusinku červenou jak brusinku,
něžná ouška, zlaté vlásky,
a už máme portrét krásky.
Kdopak je ta princezna?
To ví každý, kdo tě zná.

K tématu: "Na svatého Martina"
  • přiblížíme si tradici svatého Martina, kdo byl, proč přichází a co přináší
  • čeká nás odpolední akce s rodiči - Loučení s podzimem a lampionový průvod
  • s dětmi si vyrobíme koníka - budeme procvičovat uvazování uzlů a stříhání
  • děti si vyplní pracovní listy - Martinova schovávaná, Vyznač cestu pro koně
  • budeme procvičovat zpěv s klavírem - naučíme se písničky o sv. Martinovi
  • zaměříme se na sluchové vnímání - např. hrou "hláska M nás probudí"
  • budeme určovat slova začínající na písmeno M (jako Martin)
PÍSNIČKY:

Martin jede
Martin na bílém koni

BÁSNIČKY:

Martin na bílém koni
Martin na bílém koni, s metelicí se honí.
pospíchá, utíká, zimu tady zanechá.

Bude bílá zima
Sluníčko šlo spát, už nebude hřát.
usnulo nám na mráčku, na sněhovém obláčku.
To je ale prima, bude bílá zima

K tématu: "Dýňoví strašáci"

- s dětmi se seznámíme s tradicemi a zvyky Halloweenu v cizích zemích
- ve výtvarných aktivitách si vyrobíme pavouka
- poskládáme si puzzle s vysvětlením: jak roste dýně,
- budeme si povídat k čemu můžeme dýně využít
- děti si vypracují pracovní list - vybarvování obrázků podle tvarů a grafomotorické cvičení - pavučina
- čeká nás odpolední akce s rodiči - "Dýňobranní"

BÁSNIČKA:

Dýňoví strašáci
Dýňoví strašáci, nemají nic na práci.
Když nám stojí před domem,
vzduch už voní podzimem.
Dáme do nich malou svíčku,
rozhoří se za chviličku.

PÍSNIČKA:

Pumpkin

Pumpkin, pumpkin, to je dýně,
vyrostla nám v Podivíně.
Pumpkin, pumpkin, bumta bum,
dýně velká jako dům.

Malá dírka uprostřed, nosánek je z toho hned.

Pumpkin, pumpkin, to je dýně,
vyrostla nám v Podivíně.
Pumpkin, pumpkin, bumta bum,
dýně velká jako dům.

Ještě oči chybí nám, na to každý přijde sám.

Pumpkin, pumpkin, to je dýně,
vyrostla nám v Podivíně.
Pumpkin, pumpkin, bumta bum,
dýně velká jako dům.

Ještě pusu vyřízneme, Jack-O’-Lantern jej nazveme!

K tématu: "Ťuká, ťuká deštík"

- s dětmi si budeme povídat o počasí, jak se mění počasí v různých ročních obdobích
- řekneme si, co je vhodné si oblékat do různého počasí (déšť, sluníčko, sníh,...)
- ve výtvarných aktivitách vyrobíme deštník a vymalujeme tématické omalovánky
- budeme rozvíjet slovní zásobu o přídavná jména, slovesa - počasí, oblečení
- zahrajeme si pohybové hry a procvičíme celé tělo

ZOPAKUJEME SI PÍSNIČKY:

„Prší, prší“
„Nechoď tam, prší tam“

NAUČÍME SE PÍSNIČKU:

"Dešťové kapičky"

NAUČÍME SE BÁSNIČKY:

Ťuká, ťuká deštík
Ťuká, ťuká deštík na široký deštník.
Ťuká, ťuká prstíkem, kdo je pod tím deštníkem?
To jsem já, panenka, točí se mi sukénka.
běžím, běžím k sluníčku, osušit si sukničku.

Podzime, podzime
Podzime, podzime, zas už nosíš deště,
pěkně tě prosíme, počkej chvíli ještě.
Kam vkročíš, podzime, tam je plačtivý den,
pěkně tě prosíme, počkej ještě týden.

K tématu: "Vyleť, draku, až do mraků"
  • s dětmi budeme pozorovat podzimní přírodu a změny v přírodě
  • děti se seznámí s jednotlivými měsíci v roce a zopakujeme si druhy ročních období
  • ve výtvarných aktivitách namalujeme draka
  • přečteme si pohádku Honzík pouští draka
  • zacvičíme si a zahrajeme si pohybové hry
  • práce s básní, rytmizace slov, počet slabik, první písmeno slova
  • čeká nás také odpolední akce s rodiči - Drakiáda
BÁSNIČKA:

Vítr fučí, vítr skučí -
pojďte pouštět draky.
Každý spěchá na kopeček
a já běžím taky.
Ať si vítr jak chce skučí.
ať se mraky mračí,
vypustíme na oblohu
celou letku dračí.

PÍSNIČKA:

Papírový dráček

K tématu: "V zahradě na hrušce"
  • s dětmi si budeme povídat o různých druzích ovoce, proč je ovoce zdravé pro naše tělo, jaké ovoce máme nejraději
  • budeme rozvíjet slovní zásobu, třídit ovoce podle druhu, velikosti
  • budeme ochutnávat různé druhy ovoce
  • upevníme techniku stříhání a lepení
  • téma nabízí mnoho výtvarných a pracovních činností - obkreslování podle šablony, vystřihování, proplétání vlnou
  • překonáme překážkovou dráhu, podpoříme fyzickou zdatnost dětí - lezení po žebříku, běhání, skákání, vyskakování,...
  • zahrajeme si pohybové hry
  • k danému tématu děti vyplní pracovní listy - dokresli druhou polovinu ovoce, označ v řadě jiný obrázek
  • odpolední akce v naší MŠ pro maminky s dětmi - "Hruškování"
  • naučíme se písničky "Foukej, foukej větříčku", "V zahradě na hrušce"
  • naučíme se básničky

Spadla hruška zelená
Spadla hruška zelená, odřela si kolena
a teď pláče na zemi, sladké léky dejte mi.
Ty jsi, hruško, nezbednice, nepomůžeme ti více,
ty jsi dobře věděla, že jsi celá zelená.

O hrušce
Mám rád sladké hrušky, nesmí na nich sedět mušky.
Musí být tak akorát, měkké už moc nemám rád.
Nejlepší jsou od souseda, ale ten je hlídá - běda!
Když tam lezu přes ploty, odnesou to kalhoty!

Odkud je ovoce?
V létě visí na stromě, ukrývá se v keříčku
a na podzim nejraději odpočívá v košíčku.
Co je to?

K tématu: "Kluci a holky z naší školky"
  • s dětmi si budeme povídat o tom, jak jsme se měli o prázdninách, kde všude jsme byli a co se nám nejvíce líbilo
  • zopakujeme si pravidla třídy a jak se chováme v naší MŠ
  • zahrajeme si pohybové hry - Na medvěda a Molekuly
  • zacvičíme si s kroužky a protáhneme celé tělo
  • překonáme překážkovou dráhu
  • ve výtvarných činnostech budeme ztvárňovat pravidla třídy různými technikami - přitom především upevníme techniku stříhání a správný úchop nůžek
  • děti vyplní pracovní list - Jak se správně chováme v naší školce
  • přečteme si příběhy - O posměváčkovi, O pomluvách, O švindlování
  • naučíme se písničku - Ve školce
  • naučíme se básničku
BÁSNIČKA:

Ahoj tati, ahoj mami,
jděte klidně do práce,
kamarádi už jsou tady,
bude s nimi legrace.